جلسه یازدهم از سلسله نشست های همگرایی داده های حجیم ، رایانش ابری و اینترنت اشیا

همین حالا ثبت نام کنید

جلسه یازدهم از سلسله نشست های همگرایی داده های حجیم ، رایانش ابری و اینترنت اشیا

 گذر از فناوری های سنتی به فناوری های نوین کامپیوتر، تحولات بسیاری در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، علوم، صنعت و … ایجاد کرده است. از مهمترین فناوری های نوین در حال حاضر می توان به رایانش ابری، اینترنت اشیاء و داده های حجیم اشاره نمود. هر یک از این سه فناوری، تحولات شگرفی را در مقابل فناوری های سنتی ایجاد نموده اند.

از مهمترین مسائل این سه فناوری مهم، تعاملاتی است که با یکدیگر دارند و هریک در قالب سرویس، خدماتی را برای دیگری فراهم می سازد. از اینرو همگرایی این سه فناوری با یکدیگر از جمله مباحث مهم است. گروه آموزشی و پژوهشی CIB (سیب خوانده می شود) که بر گرفته از عبارات Cloud Computing، IoT و Big Data است با همکاری جهاد دانشگاهی علامه طباطایی در قالب سلسله نشست های رایگان با عنوان سلسله نشست های همگرایی رایانش ابری، اینترنت اشیاء و داده های حجیم، بر روی این سه حوزه، پژوهش های انجام شده را توسط متخصصان این حوزه بصورت ماهانه ارائه و برگزار می نماید.

با پیشرفت فناوری اطلاعات همواره نیاز به انجام کارهای محاسباتی سنگین بدون داشتن سخت افزارها و نرم افزارهای گران در همه جا و هر زمان به وجود آمده است.رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری اطلاعات به این نیازها بوده است.

برای رفع این نیازها در این سطح گسترده ،فناوری مجازی سازی به کمک رایانش ابری آمده است.در واقع می توان گفت مجازی سازی که به عنوان یک راه حل مفید و سودمند برای مدیران IT در راستای کاهش هزینه ، افزایش کارایی،انعطاف پذیری و بهره وری سخت افزارها در سازمان ها به کار گرفته می شود ، در طول رایانش ابری قرار دارد.

رایانش ابری ، گسترش سطح بالایی از مجازی سازی است . در واقع رایانش ابری گسترش مجازی سازی در همه لایه ( نرم افزاری ، سخت افزاری ،سرور ، پایگاه داده ،شبکه و…) می باشد .

گروه آموزشی و پژوهشی سیب بر این است تا در یازدهمین نشست خود علاقمندان به این حوزه را با مجازی سازی که مقوله بسیار مهم و کاربردی در رایانش ابریست آشنا کند ، در همین راستا نگاهی اجمالی به بازار و اقتصاد رایانش ابری در ایران خواهیم داشت.

برای ثبت نام در این رویداد مفید و کاربردی به سایت ایوند مراجعه کنید :  https://evand.com/events/cloud-computing-iot-big-data-11th-cib-sessions

نوشتهٔ پیشین
دوره های فشرده شبکه
نوشتهٔ بعدی
جلسه دوازدهم از سلسله نشست های همگرایی داده های حجیم ، رایانش ابری و اینترنت اشیا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست