معرفی دوره های میکروتیک

همین حالا ثبت نام کنید

معرفی دوره های میکروتیک

در راستای معرفی دوره های میکروتیک لازم به یاداوری است که در دنیایی که روز‌به روز در حال تغییر است، هیچ پیشگام بودنی پایدار نیست. برای پیشرفت به تلاش مضاعفی احتیاج است و اجازه بالا رفتن از پله‌های ترقی به آن‌هایی داده می‌شود که حرف‌ جدیدی برای گفتن داشته باشند.

میکروتیک و سیستم‌عامل جدیدش، دقیقا همان چیزی است که امروزه در زمینه شبکه و سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این پیشرفت را مدیون قابلیت‌های خاص و ویژه‌اش است.

این سیستم‌عامل به‌سرعت در حال رشد و پیشی گرفتن از نمونه‌های مشابه است. در این مطلب، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های میکروتیک و سرفصل‌های آموزشی‌اش به‌ویژه MTCNA می‌پردازیم. بنابراین اگر در زمینه‌های مشابه کار می‌کنید یا علاقمند به دوره‌های آموزشی شبکه و زیرساخت‌های شبکه هستید در این نوشته با ما همراه باشید.

میکروتیک چیست؟

میکروتیک سیستم‌عاملی است که توسط شرکتی به همین نام ساخته شده است. شرکت میکروتیک در کشور لتونی قرار دارد که هدف اولیه از تاسیس آن، توسعه روترها و سیستم‌های ISP بوده است. 

مشاهده دوره های آموزشی میکروتیک

سیستم‌عامل ساخته شده توسط این شرکت یا همان میکروتیک Router OS را روی کامپیوترهای معمولی نیز می‌توان نصب کرد و از قابلیت‌های گوناگونی که دارد بهره برد. هسته اولیه سیستم‌عامل میکروتیک بر پایه لینوکس است و همین موضوع سبب شده تا قابلیت‌های ویژه‌ای داشته باشد.

قابلیت‌های میکروتیک Router OS

  • Wireless
  • VPN
  • QOS
  • Host Pot
  • پشتیبانی از سخت‌افزارهایی با چیپ Atheros و Prism
  • امکان اضافه یا کم کردن پورت‌های مختلف روی سیستم، با فراهم کردن یک روتر کاربردی
  • فایروال انعطاف‌پذیر و…

برتری‌های میکروتیک نسبت به نمونه‌های مشابه

میکروتیک در مقایسه با سایر نمونه‌های سخت‌افزاری، برتری‌هایی دارد که در ادامه به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

_ نصب سریع و راحت: میکروتیک را می‌توانید در مدت زمان کوتاهی نصب کنید و تنظیمات آن‌را نیز به راحتی انجام بدهید.
_ به‌صرفه بودن: اگر قرار باشد میکروتیک را با نمونه‌های مشابه‌ سخت‌افزاری‌اش مقایسه کنیم باید بگوییم از همه‌شان به صرفه‌تر است و هزینه‌های کمی دارد. همین باعث محبوبیت این سیستم‌عامل شده است و متخصصان را از روترهای گران‌قیمت سیسکو، تقریبا بی‌نیاز کرده است.
_ انجام کار بدون خطا: همان‌طور که گفتیم میکروتیک با اتکای هسته لینوکس پایه‌ریزی شده است و همین سبب می‌شود در لحظه ، قابلیت انجام چند کار همزمان را بدون هیچ خطایی داشته باشد.

سرفصل‌های دوره آموزشی میکروتیک

شرکت میکروتیک در ارائه سرفصل‌های آموزشی‌اش، مشابه شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، سیسکو و… عمل نمی‌کند و تنها قصد ارائه یک مدرک بین‌المللی را ندارد و البته اهداف ویژه‌تری را دنبال می‌کند. میکروتیک قصد دارد افراد علاقمند را برای ورود به بازار کار آماده کند و بنابراین تمام دوره‌های آموزشی را به‌طور کامل و طبق سرفصل‌های مشخص، به افراد متقاضی ارائه می‌دهد. این دوره‌های آموزشی حتما باید توسط مدرسین بین‌المللی مورد تایید شرکت میکروتیک آموزش داده شوند و آزمون بین‌المللی نیز زیر نظر همین مدرسین برگزار شوند.

عنوان‌های آموزشی میکروتیک ۶ دسته هستند که هر کدام از این‌ها نیز سرفصل‌های جداگانه‌ای دارند:

که از این‌ها،دوره MTCNA سطح پایه و بقیه جزو سطوح پیشرفته هستند.

انتخاب آموزشگاه مناسب برای گذراندن دوره‌های میکروتیک

در انتخاب آموزشگاه برای گذراندن دوره‌های میکروتیک باید چه اولویت‌هایی را در ذهن داشته باشیم؟

افرادی که علاقمند به گذراندن دوره‌های آموزشی شبکه هستند، قصد دارند با قابلیت‌های میکروتیک آشنا شوند و در این راستا کار کنند باید قبل از هر چیز زیر نظر یک گروه حرفه‌ای و متخصص آموزش ببینند.

آموزشی که دقیقا منطبق با سرفصل‌های بین‌المللی باشد و زیر نظر استادان متخصص برگزار شود. اگر علاقمند هستید به سیستم‌عامل میکروتیک و قابلیت‌های آن مسلط شوید بهتر است پیش از آن‌که وقت و پول‌تان را صرف خرید و آموزش‌های مجازی کنید، یک موسسه کاربلد ( مثل گروه سیبcib) را پیدا کنید و با‌اطمینان یادگیری را از پایه، آغاز کنید. به‌خصوص بهتر است کار آموزش را با گروهی شروع کنید که خودشان تجربه فعالیت در پروژه‌های عملی در زمینه‌های مشابه را داشته باشند و بتوانند تجربیات‌شان را برای ورود به بازار کار در اختیارتان بگذارند.

جمع‌بندی

سیستم‌عامل میکروتیک امروزه جای خاصی در دل متخصصان حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باز کرده است و با قابلیت‌هایی که دارد به یکی از گزینه‌های اصلی این گروه‌ها تبدیل شده است. اگر علاقمند به گذراندن دوره‌های آموزشی شبکه، زیرساخت‌های شبکه و…هستید می‌توانید با کمی تحقیق، آموزش را زیر نظر یک گروه حرفه‌ای و مسلط شروع کنید.

گروهی که علاوه‌بر تخصص و مهارت، هزینه‌های منطقی و معقولی نیز دریافت کنند. برای شروع می‌توانید از سطح پایه یا MTCNE شروع کنید و بعدها به فکر آموزش سطوح بالاتر و پیشرفته‌تری باشید.

نوشتهٔ پیشین
دوره های هکر اخلاقی (CEH)
نوشتهٔ بعدی
مجازی سازی چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست