دوره LPIC1 ، بزرگترین و شناخته شده ترین گواهینامه لینوکس جهان

همین حالا ثبت نام کنید

دوره LPIC1 ، بزرگترین و شناخته شده ترین گواهینامه لینوکس جهان

وبلاگ
بدون دیدگاه

دورهLPIC1 ، اولین دوره در چند سطح گواهینامه حرفه ای لینوکس LPI است. دوره LPIC1 به شما توانایی کافی برای انجام وظایف تعمیر و نگهداری در خط فرمان، نصب و پیکربندی یک رایانه برای اجرا لینوکس و پیکربندی شبکه پایه را می دهد.

دورهLPIC1 ،  طراحی شده تا منعکس کننده تحقیقات فعلی و اعتبار دادن به مهارت دانشجویان در مدیریت سیستم دنیای واقعی باشد. اهداف شما از فراگیری این دوره به مهارت های شغلی شما در کسب و کارتان وابسته هستند، که این اهداف از طریق تجزیه و تحلیل وظایف شغلی در طول توسعه تعیین می شود.

پیش نیازهای دوره LPIC1

هیچ پیش نیازی برای دریافت گواهینامه این دوره وجود ندارد و افراد به صورت آزاد می توانند در این دوره ثبت نام کنند. دانشجویان برای شرکت در این دوره باید با لینوکس آشنایی کافی را داشته باشند.

مخاطبان دورهLPIC11 چه کسانی هستند؟

مخاطبان دورهLPIC1 کسانی هستند که دارای موارد زیر می باشند:

  • معماری سیستم لینوکس را درک کنند
  • توانایی نصب و نگهداری یک ایستگاه کاری Linuxاز جمله X11
  • تنظیم ایستگاه کاری Linuxبه عنوان یک سرویس دهنده شبکه
  • توانایی کار با خط فرمان لینوکس، از جمله دستورات مشترک گنو و یونیکس
  • رسیدگی به پرونده ها و دسترسی به مجوز ها و نیز امنیت سیستم
  • دارای توانایی انجام وظایف تعمیر و نگهداری ازجمله :
  • کمک به کاربران
  • اضافه کردن کاربران به یک سیستم بزرگتر
  • پشتیبان گیری و بازگرداندن
  • خاموش کردن و راه اندازی مجدد

آنچه باید درباره دوره LPIC 2 بدانید

شرایط دریافت گواهینامه دوره LPIC1

دانشجویان پس از اتمام موارد آموزشی دوره باید  امتحانات ۱۰۱ و ۱۰۲ را بگذرانند. مدت اعتبار گواهینامه دورهLPIC1 5 ساله می باشد و پس از آن باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند.توجه کنید که نسخه های آموزشی در این دوره متفاوت می باشند و متناسب با آن، مواد امتحانی نیز متفاوت خواهد بود.  به عنوان مثال برای آموزش نسخه۴ ، دانشجویان مواد آزمون ۱۰۱-۴۰۰ و ۱۰۲-۴۰۰ را امتحان دهند. این نسخه در زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی ،اسپانیایی ، چینی ساده شده ، چینی سنتی و ژاپنی در دسترس می باشد.

این فناوری تکامل یافته است، بنابراین به ارتقای زمینه شغلی شما بسیار می تواند کمک کند. برای ادامه تحصیل، LPI  آزمون های صدور گواهینامه خود را هر سه سال یکبار به روز می کند. در سال ۲۰۱۸، دورهLPIC1  به نسخه ۵ ارتقا یافت و این بر کدهای امتحانی ۱۰۱ و ۱۰۲ تاثیر می گذارد.

امتحانات جدید برای پوشش دادن تمام جنبه های مربوطه سیستمی به روز شد. اهداف شبکه نیز به طور کامل طراحی شده و در حال حاضر از ابزارiproute2  و Network Manager به جای ابزار Net-tools  استفاده می شود. دورهLPIC1 موضوع جدید لینوکس را در مجازی سازی و در ابر پوشش می دهد.

دوره تست نفوذ با کالی لینوکس (PWK)

در این میان تغییرات دیگر در آزمون این دوره می توان گفت، مجوزهای SQL و فایل سیستم دیگر بخشی از امتحان دورهLPIC1 نیستند. یک نمای کلی از تغییرات در نسخه ۵ و همچنین اهداف کامل برای دورهLPIC1 با نسخه ۵ در دسترس می باشد و اطلاعاتی در مورد نسخه فعلی دورهLPIC1 یعنی نسخه ۴ در وب سایت LPI موجود است.

دورهLPIC1 نسخه ۵ در اواخر تابستان ۲۰۱۸ منتشر شد. بعد از انتشار نسخه ۵ ، نسخه ۴ برای مدت شش ماهه در دسترس خواهد بود. اگر قصد دارید برای امتحان دورهLPIC1 آماده شوید، در نظر بگیرید برای نسخه جدید امتحان آماده شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی گرفتن امتحانات LPI می توانید به سایت LPI مراجعه کنید.

اهمیت گذراندن دورهLPIC1 و فرمت امتحان

امتحانات LPI در محیط لینوکس و برگزاری این آزمون به صورت منبع باز و یا از طریق مراکز تست مانند Pearson VUE  در محل ارائه می شود. امتحانات شامل سوالات چند گزینه ای با یک پاسخ واحد و سوالات چند گزینه ای با پاسخ های متعدد و سوالات پرکردن نقاط خالی می باشد. این آزمون سوالاتی از لینوکس به مدت ۶۰ دقیقه ای و با ۴۰ سوال برگزار می شود، در حالی که تمام امتحانات دیگر ۹۰ دقیقه با ۶۰ سوال می باشند.LPI  امتحانات را در زبان های زیر ارائه می دهد:

  • انگلیسی
  • آلمانی
  • ایتالیایی
  • هلندی
  • پرتغالی
  • اسپانیایی
  • چینی ساده
  • چینی سنتی
  • ژاپنی

اهداف برگزاری آزمون دورهLPIC1

جامعه گسترده ای از متخصصین لینوکس نقش مهمی در روند توسعه ی اهداف امتحانات LPI بازی می کنند. هنگامی که کارکنان LPI یک ساختار و شرح برای صدور گواهینامه دورهLPIC1 ایجاد کرده اند، ورودی ها از طریق تجزیه و تحلیل وظایف شغلی جمع آوری شدند. هدف از برگزاری این دوره لینوکس این است که یک گروه بزرگی از متخصصان لینوکس را در مورد برخی از شغل ها، تکمیل شود که که انتظار می رود آنها در یک زمینه خاص مورد بررسی قرار گیرند.

صدور گواهینامه دوره LPIC1

LPI به طور مرتب امتحانات خود را به روزرسانی می کند تا با محیط همیشه در حال تغییر مطابقت داشته باشد. به همین دلیل، اعتبار گواهینامه LPI 5 سال است. به عنوان مثال، اگر بیش از ۵ سال از زمانی که دورهLPIC1 را گذرانده اید گذشته باشد، مهارت دیده یا دانشجو باید قبل از دریافت گواهینامه، مجددا آن را تصویب کند. گواهینامه ها می توانند با صدور در یک سطح بالاتر تمدید شوند. به عنوان مثال کسب گواهینامه دورهLPIC1 و دوره LPIC2 را برای ۵ سال دیگر تمدید خواهد کرد.

دریافت دورهLPIC3 نیاز به  صدور گواهینامه دورهLPIC1 و دوره LPIC2  دارید. در صورتی که سایر گواهینامه ها تمدید نشوند، دوره LPIC3 تمدید نمی شود. البته برای گواهینامه دوره لینوکس استثنا وجود دارد و آن این است که این گواهینامه مادام العمر خواهد بود و نیازی به تمدید ندارد.

به روز رسانی گواهینامه دورهLPIC1

به عنوان بخشی از خدمات گواهینامه و تضمین کیفیت، LPI  بررسی و تجدید نظر در اهداف هر گواهینامه را هر سه سال یکبار انجام می دهد. آیتم های امتحان به ترتیب نوشته شده و توسط نویسندگان و سرپرستان بررسی می شوند. برای اطمینان از اینکه موارد امتحانی دقیق و مناسب هستند، توسط یک گروه از کارشناسان لینوکس بررسی فنی خواهند شد. شماره های نسخه فعلی برای هر یک از گواهینامه های LPI می تواند متفاوت باشد. شماره نسخه تدریس شده در دورهLPIC1 ، نشان دهنده نوع گواهینامه است که بروز رسانی های بیشتری در این زمینه نیاز خواهید داشت.

نوشتهٔ پیشین
آنچه نیاز دارید درباره دوره MTCWE بدانید
نوشتهٔ بعدی
آنچه باید درباره دوره LPIC 2 بدانید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست