استفاده از React Native در صفحات موبایل

همین حالا ثبت نام کنید

استفاده از React Native در صفحات موبایل

وبلاگ

 در صفحات موبایل یک چارچوب JavaScript برای نوشتن برنامه های کاربردی تلفن همراه واقعی و رندر برای iOS و Android است. این کتابخانه برای ایجاد رابط های کاربر بر اساس React، کتابخانه جاوا اسکریپت فیسبوک است، اما به جای هدف قرار دادن مرورگر، سیستم عامل های تلفن همراه را هدف قرار می دهد. به عبارت دیگر: توسعه دهندگان وب هم اکنون می توانند برنامه های تلفن همراه بنویسند که واقعاً “بومی” به نظر می رسند، زیرا بیشتر کدهایی که می نویسید می تواند بین سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته شود ، React Native امکان توسعه همزمان هم برای Android و هم برای iOS را آسان می کند.

ویژگی های React Native در صفحات موبایل

ویژگی های React Native در صفحات موبایل

برنامه React Native در صفحات موبایل مشابه React for the Web، با استفاده از ترکیبی از JavaScript و نشانه گذاری xml-esque، معروف به JSX، نوشته شده است. سپس تحت “هود”، “پل” React Native API های ارائه دهنده بومی را در Objective-C (برای iOS) یا جاوا (برای اندروید) فراخوانی می کند. بنابراین، برنامه شما با استفاده از مؤلفه های UI واقعی تلفن همراه و نه بازدید از وب، ارائه خواهد شد و مانند سایر برنامه های تلفن همراه ظاهر و احساس خواهد شد. React Native همچنین رابط های JavaScript را برای API های سیستم عامل در معرض دید قرار می دهد، بنابراین برنامه های React Native شما می توانند به ویژگی های سیستم عامل مانند دوربین تلفن یا محل کاربر دسترسی پیدا کنند.

 React Native در صفحات موبایل در حال حاضر از iOS و Android پشتیبانی می کند و قابلیت گسترش در سیستم عامل های آینده را نیز دارد. در این کتاب ، iOS و Android را پوشش خواهیم داد. شما واقعاً می توانید از React Native برای ساختن برنامه های کاربردی موبایل آماده تولید استفاده کنید! برخی از نرم افزار ها مثل Facebook ، Palantir و TaskRabbit در حال حاضر از آن برای تولید برنامه های کاربر استفاده می کنند.

استفاده از React Native

بگذارید با گفتن اینکه React Native یک فناوری نسبتاً جدید است، شروع کنیم. این فناوری از مارس ۲۰۱۵ به طور رسمی در دسترس بوده و از ابتدای آن سال در بتا خصوصی بوده است و مدتی قبل از آن در فیس بوک استفاده می شده است. در دنیای وب، همه چیز به سرعت در حال حرکت است و با تعداد زیادی فریم ورک، بسته ها و ابزارهایی که هر روز بیرون می آیند، توسعه دهندگان تمایل دارند که کمی شکاک تر شوند و نمی خواهند فقط به این واقعیت دامن بزنند. ما به مواردی که React Native را ویژه می کند، خواهیم پرداخت، چرا که React Native در صفحات موبایل یک فناوری است که ارزش بحث و تحقیق را دارد.

مزایای استفاده از React Native در صفحات موبایلمزایای استفاده از React Native در صفحات موبایل

این واقعیت که React Native در صفحات موبایل در واقع با استفاده از API های رندر استاندارد پلتفرم میزبان خود ارائه می دهد، این امکان را فراهم می آورد تا از بیشتر روشهای موجود در توسعه برنامه Cross-Platform مانند Cordova یا Ionic جدا شود. روش های موجود برای نوشتن برنامه های تلفن همراه با استفاده از ترکیبی از JavaScript ، HTML و CSS معمولاً با استفاده از نمایش های وب ارائه می شود. اگرچه این رویکرد می تواند موثر باشد، اما در مورد عملکرد آن نیز دارای اشکالاتی است. علاوه بر این، آنها معمولاً به مجموعه عناصر UI بومی سیستم عامل میزبان دسترسی ندارند. وقتی این چارچوب ها سعی می کنند عناصر UI بومی را تقلید کنند، نتایج معمولاً “کمی” احساس می شوند.

React Native در صفحات موبایل در واقع نشانه گذاری شما را به عناصر UI واقعی و بومی ترجمه می کند، و از ابزار موجود برای ارائه نمایش در هر حوزه که با آن کار می کنید استفاده می کند. علاوه بر این، React به طور جداگانه از موضوع اصلی UI استفاده می کند، بنابراین برنامه شما می تواند عملکرد بالا را بدون قربانی کردن قابلیت های خود حفظ کند.

چرخه به روزرسانی در React Native در صفحات موبایل همانند React است: هنگامی که عوض می شود یا وضعیت را تغییر می دهد، React Native نظرات را دوباره ارائه می دهد. تفاوت عمده React Native و React در مرورگر این است که React Native این کار را با استفاده از کتابخانه های UI در سیستم عامل میزبان خود انجام می دهد، نه اینکه از HTML و CSS استفاده کند.

برای توسعه دهندگان عادت به کار با وب با React، این بدان معناست که می توانید ضمن استفاده از ابزارهای آشنا، برنامه های تلفن همراه را با عملکرد و نگاه یک برنامه بومی بنویسید. React Native همچنین پیشرفتی در توسعه عادی موبایل در دو حوزه دیگر نشان می دهد: تجربه توسعه دهنده و پتانسیل توسعه کراس پلتفرم.

React Native موبایل

خطرات و اشکالات  React Nativeدر صفحات موبایل

مانند هر چیز دیگری، استفاده از React Native بدون هیچ مشکلی نیست و اینکه آیا React Native مناسب برای تیم شما مناسب است یا نه، به وضعیت فردی شما بستگی دارد.

بزرگترین خطر احتمالاً بلوغ React Native در صفحات موبایل است. این اسناد قطعاً پتانسیل هایی برای پیشرفت دارند و به تکامل خود ادامه می دهند. برخی از ویژگی های iOS و Android هنوز پشتیبانی نمی شوند، و جامعه هنوز هم بهترین روش ها را کشف می کند.

وقتی React Native اعلام شد، اولین واکنش ها بسیار مثبت بودند. به طور سنتی، وقتی در فضای موبایل به فناوری های وب فکر می کنیم، مواردی مانند Apache Cordova به ذهن متبادر می شوند که به ما این امکان را می دهند که وب سایت ها یا برنامه های وب را به عنوان برنامه های کاربردی برای سیستم عامل های تلفن همراه بسته بندی کنیم.

بررسی کاربرد فریم­ورک Vue.js در برنامه نویسی وب

نوشتهٔ پیشین
استفاده از React.js در وب
نوشتهٔ بعدی
زبان برنامه نویسی kotlin چیست؟

مطالب مرتبط

فهرست