کاربرد زبان پایتون در تست نفوذ

همین حالا ثبت نام کنید

کاربرد زبان پایتون در تست نفوذ

زبان پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که کاربرد و کارایی زیادی در تست نفوذ دارد. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که کلمه هک و تست نفوذ را نشنیده باشد.

بسیاری از افراد که قصد ورود به حوزه هک و امنیت را دارند، از این موضوع آگاهی دارند که پیش نیاز ورود به این حوزه، دارا بودن دانش برنامه نویسی می باشد. به عبارت دیگر، تمام هکرهای حرفه ای و متخصصان امنیت می بایست تسلط کافی روی زبان های برنامه نویسی مختلف داشته باشند.

اما کدام زبان برنامه نویسی برای هک کردن و یا تست نفوذ مناسب تر است؟‌

ظور طراحی بدافزار برای ویندوز، زبان برنامه نویسی C# بهترین انتخاب می تواند باشد. با این حال، از نظر بسیاری از کارشناسان و اساتید این حوزه، زبان پایتون برای افرادی که مبتدی هستند و می خواهند با یک زبان ساده و در عین حال قدرتمند شروع به یادگیری و فعالیت کنند بهترین گزینه است. این زبان متخصصان امنیت زیادی را به سمت خود جذب کرده است و در دنیای فناوری به طور کاملا گسترده ای از آن استقبال شده و مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی به شمار می رود.

زبان پایتون بسیار ساده است، به طوری که گویا در حال مکالمه با یک ربات به زبان انگلیسی هستید و آن ربات هم دستورات و حرف های شما را درک می کند. پایتون در بسیاری از زمینه ها از جمله طراحی صفحات وب، ساخت برنامه های کاربردی و خیلی موارد دیگر کاربرد دارد و فقط مختص به حوزه امنیت و هک نیست.

تست نفوذ با زبان پایتون

تست نفوذ با زبان پایتون

هک و نیاز آن در امنیت

به طور کلی به هر نوع ورود غیر عادی و بدون اجازه هک گفته می شود. حتی دزدی که بدون اجازه وارد خانه ای می شود نیز نوعی هکر است. اما واژه هک یک کلمه اختصاصی در حوزه تکنولوژی و کامپیوتر کاربرد دارد و هکر کسی است که با مباحث کامپیوتری آشنایی دارد و تلاش می کند به کمک آن به یک کامپیوتر یا سیستم دیگر با هر هدفی به صورت غیر مجاز نفوذ کند.

هدف از هک می تواند بد و یا خوب باشد. به عنوان مثال تست نفوذ یکی از اهداف خوب برای هک می باشد که برای امنیت شبکه مفید است. چرا که برای فهمیدن اینکه شبکه کامپیوتری یا سایت و یا هر سیستم دیگری که نباید به آن ورود غیر مجاز صورت گیرد، چقدر در برابر این ورودهای غیر مجاز مقاوم هستند، باید ورود غیر مجاز تست شود. تا علاوه بر اینکه راه های نفوذ آن شناسایی شوند، راه های شناسایی شده نیز دوباره تست شوند تا میزان مقاومت آنها بررسی شود.

هکرها برای اینکه بتوانند به کامپیوتر نفوذ کنند، باید دانش تعامل با کامپیوتر را داشته باشند. راه تعامل با کامپیوتر همان برنامه نویسی است که به کمک آن بتوان با کامپیوتر مکالمه کرد. و همان گونه که قبلا اشاره شد، زبان پایتون مناسب ترین زبان برنامه نویسی برای این منظور می باشد.

تست نفوذ با زبان پایتون

تست نفوذ با زبان پایتون

 

ویژگی های بارز زبان پایتون برای تست نفوذ

زبان پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و بسیار ساده است. اگر برای اولین بار قصد شروع به برنامه نویسی دارید، پایتون بهترین گزینه است. زیرا ساختار بسیار ساده ای دارد و به راحتی می توان برنامه های مورد نظر را با آن ایجاد کرد. پایتون در هک و امنیت هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و می توان ابزارهای مختلفی در زمینه تست نفوذ و هک ایجاد کرد. زبان پایتون در اکسپلویت نویسی نیز کاربرد فراوانی دارد و هکرهای زیادی در سراسر دنیا از این زبان به منظور اکسپلویت نویسی بهره می برند.

زبان برنامه نویسی پایتون این امکان را می دهد که تقریبا هر کاری را با استفاده از روش صحیح آن انجام داد، از جمله تست یکپارچگی سرورهای شرکتی و یا اتوماسیون برنامه های هکینگ. هکرها معمولا از این زبان پویا به منظور پیاده سازی برنامه های هکینگ خود استفاده می کنند.

از ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون در زمینه هک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان پایتون، یک زبان ساده به منظور خواندن و یادگیری که برای شروع تست نفوذ و هکرهای اخلاقی مناسب می باشد.
  • اسکریپت های نوشته شده به زبان پایتون نوشته شده اند برای اجرا نیاز به کامپایل شدن ندارند.
  • این زبان علاوه بر اینکه متن باز است، یک زبان برنامه نویسی شیء گرا نیز می باشد.
  • حاوی کتابخانه های متنوع بسیاری است که کار هکرها را به منظور ایجاد ابزار هک آسان می کند.
  • به کمک زبان پایتون به سادگی می توان اسکریپت های اتوماسیون طراحی کرد.
  • این امکان را می دهد که شبکه هدف را بسیار سریع شناسایی کرده و طراحی نمونه اولیه با سرعت بیشتری انجام شود.
  • پایتون، یکی از مناسب ترین زبان های برنامه نویسی جهت نفوذ به سرورهای وب می باشد.

علت محبوبیت زبان پایتون برای تست نفوذ

  • یک زبان برنامه نویسی رایگان است. یعنی تمام کتابخانه ها و ابزار لازم برای تست نفوذ به طور کاملا رایگان توسط توسعه دهندگان در اختیار برنامه نویسان قرار گرفته است.
  • زبان پایتون با اینترنت به خوبی همگام سازی می شود و به محض به روز رسانی کتابخانه، خود را به سرعت با آن وفق می دهد و اغلب احتیاجی به آپدیت کردن کل برنامه نمی باشد.
  • این زبان را می توان به راحتی گسترش داد و با ماژول هایی که وجود دارد این امر امکان پذیر می باشد. حتی از ماژول های زبان های دیگری مثل C و C++ نیز می توان استفاده کرد.
  • پایتون با اکثر سیستم عامل ها از جمله ویندوز و لینوکس سازگاری دارد و می توان در این سیستم عامل ها آن را پیاده سازی و استفاده کرد.
  • افزون بر موارد بالا، زبان برنامه نویسی پایتون قابل حمل (پرتابل) است و حتی نیاز به نصب آن هم نیست.

مهمترین عامل محبوبیت پایتون برای تست نفوذ و هک، وجود کتابخانه های وسیع به صورت آنلاین می باشد که باعث می شود ابزار و راه های بیشتری برای نفوذ در اختیار هکر قرار دهد.

تعریف دوره راه اندازی SOC

نوشتهٔ پیشین
استفاده از Ecma script در طراحی وب
نوشتهٔ بعدی
استفاده از JSP در طراحی وب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست