به دوره های سیسکو علاقمند هستید؟

همین حالا ثبت نام کنید

به دوره های سیسکو علاقمند هستید؟

دوره های سیسکو

این نام شاید برای بسیاری از شما آشنا باشد. سیسکو یکی از شرکت های بزرگ دنیا در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد، تجهیزاتی مانند روتر، سوئیچ، فایروال، وایرلس و تجهیزات مرتبط با آن و … محصولاتی هستند که این شرکت ارائه می دهد. در کنار ارائه تجهیزات شبکه، شرکت سیسکو سیستم عامل های متعددی برای مدیریت شبکه این تجهیزات به کاربران و مشتریان خود ارائه می دهد. شرکت سیسکو برای افزایش سهولت استفاده از سخت افزار و نرم افزار شبکه، دوره های سیسکو را مختص کسانی که به این زمینه علاقمند هستند و یا شغل آنها مرتبط با شبکه و راه اندازی آن می باشد، برگزار می کند.

دوره های سیسکو

دوره های سیسکو

مشتریان برای طراحی و پیاده سازی شبکه با استفاده از تجهیزات سیسکو، نگهداری و عیب یابی آنها به متخصصین بسیاری در این زمینه و در شاخه های مختلف نیاز دارند. این شرکت دوره های سیسکو را برای افزایش مهارت این متخصصین و تبدیل آنان به شبکه کار حرفه ای در سطوح مختلفی برگزار می کند.  شرکت سیسکو طراحان شبکه در ۵ دوره آموزش می دهد.

دوره های آموزشی سیسکو آموزشگاه سیب

سیسکو در پنج سطح  دوره سیسکو را برگزار می کند که پس از اتمام دور گواهینامه‌ معتبر سیسکو ارائه می شود. این پنج سطح شامل:

  1. Entry
  2. Associate
  3. Professional
  4. Expert
  5. Architect

هر کدام از این سطوح در گرایش های مختلفی می باشند که این گرایش ها نشان دهنده میزان مهارت شما در شبکه و پیاده سازی آن می باشد.دوره های سیسکو دارای گرایش های زیر می باشند:

 

سطح  Entry

سطح Entry یا ابتدایی با مدرک CCENT برگزار می شود. هر چند این دوره در کشور ما برگزار نمی شود اما دوره ی جایگزین آن یعنی Network+ به عنوان یک دوره اولیه و پیش نیاز دوره های بعدی برگزار می شود. قابل ذکر است که دوره Network+ معادل دوره CCENT نمی باشد و دوره CCENT در سطح بسیار بالاتری قرار دارد. می توان گفت شما با گذراندن دوره CCENT در واقع نیمی از دوره CCNAرا گذرانده اید و کاربری که گواهینامه CCNA را دارد به CCENT نیز تسلط کامل خواهد داشت.

سطح  Associate

این سطح از دوره های سیسکو ، شما را با مفاهیم پایه و اساسی شبکه آشنا می سازد و شما را به عنوان دستیار شبکه معرفی می کند. از جمله مفاهیمی که ارائه می شود می توان به نصب شبکه، پیکربندی شبکه و پیاده سازی روترها و سوئیچ ها در یک شبکه، اشاره کرد. با گذرانده این دوره از دوره های سیسکو، شما می توانید در آزمون بین المللی سیسکو شرکت نموده و گواهینامه بین المللی آن را دریافت کنید. شما با گذراندن این سطح از دوره های سیسکو، گواهینامه CCNA دریافت خواهید کرد و برای شروع کار در مکانهایی که نیاز به راه اندازی شبکه دارد، مشکلی نخواهید داشت.

البته قبل از اینکه اقدام به گذراندن هر دوره از دوره های سیسکو و اخذ مدرک ، بهتر است دوره CCNA  با گرایش Routing & Switching را آموزش ببینید و گواهینامه آن را دریافت کنید. پس از گذراندن این دوره و دریافت گواهینامه با گرایش Routing & Switching ، اگر تمایل به تغییر گرایش داشتید، باید مدرک Associateآن گرایش را نیز دریافت کنید. به عنوان مثال در صورتی که به گرایش Security علاقمند باشید، می بایست گواهینامه CCNA با گرایش Security را دریافت کنید.

در عصر حاضر، شرکت های کوچک و بزرگ نیاز به راه اندازی شبکه مختص شرکت خود دارند. همچنین آنها برای راه اندازی شبکه های خود از تجهیزات شرکت سیسکو بهره می برند. بنابراین شما با داشتن مدرک CCNA فرصت های شغلی بسیاری در داخل و خارج از کشور خواهید داشت. مطالبی که در این دوره ارائه می شوند شامل:

  • IPv4
  • IPv6
  • VLAN
  • VTP
    • Static route
    • Dynamic route
  • Tunneling
  • ACL
  • VPN

می توان گفت گواهینامه های سطح Associate از دوره های سیسکو که شامل CCNA و CCDA می باشند با مدرک کارشناسی شبکه برابری می کند.

سطوح Professional و Expert

دو سطح Professional و Expert شامل گرایش های مختلفی از شبکه می باشند . سطح Professional در سطح بالاتری از Associate قرار دارد و شما می توانید در این سطح از دوره های سیسکو، CCSP را گذرانده و در نهایت پس از آن، سطح Expert را با گرایش Security  آموزش دیده و گواهینامه CCIE دریافت کنید. هر چند گذراندن سطح Expert کار چندان آسانی نیست و نیاز به تجربه بالای ۱۰ سال در زمینه شبکه دارد.

گواهینامه های سطح Professional از دوره های سیسکو که شامل CCNP،CCSP و CCDP می باشند با مدرک کارشناسی ارشد شبکه معادل می باشد. گواهینامه های سطح Expert از دوره های سیسکو نیز شامل CCDE و CCIE به همراه گرایش های متفاوت می باشند.همچنین قابل ذکر است که این سطح در حد یک متخصص شبکه  و معادل مدرک دکتری شبکه می باشد.

سطح  Architect

سطح Architect  از دوره های سیسکو در بالاترین سطح یعنی گواهینامه مهندسی شبکه در میان تمام گواهینامه های بین‌المللی شبکه قرار دارد. شرکت سیسکو با برگزاری و آموزش چنین سطحی در نظر دارد برترین متخصصان شبکه را در سطح  بین المللی انتخاب کند. می توان گفت این سطح از دوره های سیسکو با مدرک فوق دکترای شبکه برابری می کند. این سطح دارای Design گرایش می باشد.

کدام گرایش ها پرطرفدار و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند؟

Routing & Switching

Routing & Switching

در بین تمام گرایش های سطوح  دوره های سیسکو، Routing & Switching  به عنوان یک گرایش پایه برای دیگر گرایش ها به حساب می آید. گرایش هایی که در کشور ایران برگزار می شوند شامل گرایش های Voice، Wireless و Security می باشند. این گرایش ها در حال حاضر در موسسات آموزشی برگزار می گردند.

 

گواهینامه های معتبر بین المللی دوره های سیسکو

پس از گذراندن دوره های سیسکو، از شما آزمونی گرفته می شود و در نهایت به شما مدرکی ارائه می شود که در آن نمره ی شما ذکر شده است برای گذراندن دوره های سیسکو و دریافت گواهینامه معتبر، بهتر است در انتخاب آموزشگاه خود دقت کنید. زیرا بسیاری از آموزشگاه ها مدرک معتبری ارائه نمی دهند.. در کنار گذراندن دوره های سیسکو و دریافت گواهینامه ی معتبر، امر مسلم آن است که شما دوره را با کیفیت هر چه بیشتر بگذرانی و مهارت لازم را در این زمینه ها کسب کنید.

آزمون های بین المللی در مراکز آزمونی برگزار می شوند که کشور ایران از شرکت در این دوره ها تحریم است . این مراکز آزمون هیچگونه شعبه یا نمایندگی در داخل ایران ندارند، پس برای شرکت در این آزمون باید به مراکز آزمون خارج از کشور مراجعه نمایید. علاوه بر این برای اینکه بتوانید در این آزمون بین المللی شرکت کنید، باید با هویت غیر ایرانی در این آزمون شرکت کنید و در نهایت با هویتی دیگر موفق به دریافت گواهینامه بین المللی از شرکت سیسکو خواهید شد.

گواهینامه بین المللی سیسکو در ایران از اهمیت بسیار بالایی در داشتن یک شغل خوب ، برخوردار است و اعتبار شغلی آن تنها مختص ایران نمی باشد و در سراسر جهان شما می توانید با این گواهینامه از موقعیت شغلی خوب برخوردار شوید.

نوشتهٔ پیشین
دوره آموزشی vcp چیست؟
نوشتهٔ بعدی
اگر می خواهید یادگیری شبکه را از سر گیرید، دوره CCNA را انتخاب کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست