زبان برنامه نویسی C++

همین حالا ثبت نام کنید

زبان برنامه نویسی C++

وبلاگ

زبان برنامه نویسی C ++ دارای ویژگی های فراوانی می باشد که آن را به یکی از محبوب ترین و پایه ای ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل نموده است . به طور مثال جاوا پلتفرمی است که بر پایه C++ طراحی شده است و با برنامه نویسی Scala ویژگی های مشترک دارد و برنامه نویسی R قابلیت ارنباط با این زبان را دارد .

ویژگی های زبان برنامه نویسی C++

  • پشتیبانی از کتابخانه غنی:

    از طریق (STL)C++  Standard Model Library بسیاری از کارکردها در دسترس هستند که به نوشتن سریع کد کمک می کند. به عنوان مثال، کتابخانه های استاندارد برای بخش های مختلف مانند مجموعه ها، نقشه ها ، جداول و غیره وجود دارد.

  • سرعت:

    هنگامی که زمان تاخیر معیار بحرانی است ،  گزینه ارجح است. تدوین و همچنین زمان اجرای یک برنامه C++ بسیار سریعتر از سایر زبانها ی برنامه نویسی عمومی است.

  • شی گرا:

    زبان برنامه نویسی C++ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. این بدان معنا است که تمرکز روی اشیا دارد.

  • توسعه پذیر :

    زبان c++ قابل توسعه است زیرا به راحتی می تواند ویژگی های جدیدی را اتخاذ کند.

  • کامپایلر:

    یک کد c++ ابتدا برخلاف زبا ن های برنامه نویسی تفسیر شده که در آن جا نیازی به این که وارد کد سطح پایین شود وسپس اجرا شود ندارد.

  • پشتیبانی از اشاره گر ها:

    از اشاره گرها پشتیبانی می کند که به طور گسترده در برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب در چندیم برنا مه نویسی در دسترس نیستند. ما با استفاده از اشاره گرها می توانیم به طور مستقیم با حافظه ارتباط برقرار کنیم. ما می توانیم اشاره گرها را برای حافظه، ساختار، توابع، آرایه و غیره استفاده کنیم.

  • مدیریت حافظه :

    سی پلاس پلاس از ویژگی تخصیص حافظه پویا پشتیبانی می کند. در زبان c++، می توانیم حافظه اختصاص داده شده را در هر زمان با فراخوانی تابع free آزاد کنیم.

  • سادگی :

    یک زبان ساده به معنای این است رویکرد آن برای تجزیه مشکل به چندین مشکل، مجموعه ای غنی از توابع کتابخانه، انواع داده ها و غیره فراهم می کند

ویژگی های سی پلاس پلاس

ویژگی های سی پلاس پلاس

 

این یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی است زیرا تقریبا تمام برنامه ها / سیستم هایی که شما استفاده می کنید دارای بخشی یا بخش دیگری از پایه آن است که به زبان C یا c++نوشته شده است. چه ویندوز باشد ، چه نرم افزار ویرایش عکس باشد ، چه بازی مورد علاقه شما باشد ، یا چه مرورگر وب شما باشد ، زبان برنامه نویسی c++ تقریبا در تمام برنامه هایی که استفاده می کنیم نقش اساسی دارد

کاربردهای زبان برنامه نویسی c++

پس از کاوش در ویژگی ها  بیایید به برخی از بخش های جالبی که برنامه نویسی c++ از آن استفاده می شود نگاه کنیم.

  • سیستم های عامل

چه Microsoft Windows یا Mac OSX یا Linux – همه آن ها در زبان برنامه نویسی c++ برنامه ریزی شده اند. زبان های برنامه نویسی C / C++ ستون فقرات کلیه سیستم عامل های شناخته شده به دلیل این واقعیت است که به شدت تایپ شده و یک زبان برنامه نویسی سریع است و آن را به گزینه ای ایده آل برای توسعه یک سیستم عامل تبدیل می کند. علاوه بر این ، زبان برنامه نویسی C کاملا نزدیک به زبان مونتاژ است که بیشتر به نوشتن ماژول ها سیستم عامل سطح پایین کمک می کند.

  • مرورگرها

موتورهای ارائه دهنده مرورگرهای مختلف در زبان برنامه نویسی c++ فقط به دلیل سرعت ارائه شده  برنامه‌ریزی می شوند. موتورهای ارائه دهنده نیاز به اجرای سریع تری دارند تا اطمینان حاصل شود که کاربران مجبور نیستند منتظر انتشار محتوا بر روی صفحه باشند. در نتیجه، چنین سیستم هایی با تاخیر کم از سی پلاس پلاس  به عنوان زبان برنامه‌نویسی استفاده می کنند.

  • کتابخانه ها

بسیاری از کتابخانه ها در سطح بالایی از زبان برنامه نویسی c++ به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی استفاده می کنند. به عنوان مثال، چندین کتابخانه الکترونیکی به دلیل سرعت آن از زبان برنامه نویسی c++ استفاده می کنند. Tensorflow در زبان برنامه نویسی R، یکی از پر کاربردترین کتابخانه های Machine Learning، از زبان برنامه نویسی c++ به عنوان زبان برنامه نویسی با پسوند استفاده می کند. زیرا شامل ضرب ماتریس های عظیم به منظور آموزش های یادگیری ماشین می شود. در نتیجه ، عملکرد حیاتی می شود. سی پلاس پلاس در چنین کتابخانه هایی برای نجات می آید.

  • برنامه های گرافیکی

همه برنامه های گرافیکی نیاز به رندر سریع دارند و دقیقا مانند مورد مرورگرهای وب ، در اینجا همچنین زبان c++به کاهش تاخیر کمک می کند. نرم افزاری که از دید رایانه ، پردازش دیجیتالی تصویر ، پردازش گرافیکی بالا استفاده کند – همه آن ها از سی پلاس پلاس به عنوان زبان برنامه نویسی پس زمینه استفاده می کنند.

حتی بازی های محبوب که از نظر گرافیکی سنگین هستند نیز به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی از آن استفاده می کنند. سرعتی که زبان برنامه نویسی C++ در چنین شرایطی ارائه می دهد به توسعه دهندگان کمک می کند تا مخاطبان هدف را گسترش دهند زیرا یک برنامه بهینه سازی شده حتی می تواند در دستگاه های کم مصرف که قدرت محاسباتی بالایی ندارند در دسترس باشد.

  • برنامه های بانکی

یکی از محبوب ترین سیستم های بانکی اصلی – Infosys Finacle از زبان برنامه نویسی C++ به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی با پسوند استفاده می کند. برنامه های بانکی روزانه میلیون ها معامله را پردازش می کنند و نیاز به همزمانی بالا و پشتیبانی کم تأخیر دارند. به دلیل سرعت و پشتیبانی چند لایه ای که از طریق کتابخانه های مختلف الگوی استاندارد که به عنوان بخشی از کیت می آیند ، به طور خودکار در برنامه های کاربردی به این گزینه برگزیده تبدیل می شود.

  • سیستم های ابری / توزیع شده

سازمان های بزرگی که سیستم های ذخیره سازی ابری و سایر سیستم های توزیع شده را توسعه می دهند نیز از زبان برنامه نویسی C++ استفاده می کنند زیرا این دستگاه با سخت افزار بسیار خوب ارتباط برقرار می کند و با بسیاری از دستگاه ها سازگار است. سیستم های ذخیره سازی ابری از سیستم های پرونده ای مقیاس پذیر استفاده می کنند که نزدیک به سخت افزار کار می کنند. زبان برنامه نویسی C ++ در چنین شرایطی به گزینه ای مطلوب تبدیل می شود زیرا نزدیک به سخت افزار است و همچنین کتابخانه های چند لایه همزمانی و تحمل بالایی را ارائه می دهند که در چنین سناریوها بسیار مورد نیاز است.

مزایای زبان برنامه نویسی C ++

مزایای زبان برنامه نویسی C ++

 دارای دو ویژگی زیر است که در اکثر برنامه ها آن را به یک انتخاب ارجح تبدیل می کند. 

  • سرعت:  نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی سریعتر است و پشتیبانی همزمان خوبی را ارائه می دهد. این امر باعث می شود که در مناطقی که عملکرد بسیار مهم است و زمان تأخیر مورد نیاز بسیار کم باشد ، مفید واقع شود. چنین الزاماتی همیشه در سرورهای پر بار مانند سرورهای وب ، سرورهای برنامه ، سرورهای پایگاه داده و غیره اتفاق می افتد. زبان برنامه نویسی C ++ در چنین سرورهایی نقش اساسی دارد.
  • نزدیکتر به سخت افزار:  سی پلاس پلاس نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی مانند پایتون و غیره به سخت افزار نزدیک تر است.

آموزش های زبان برنامه نویسی C ++ را که توسط جامعه برنامه نویسی توصیه می شود در Hackr.io قراردارد .

 

نوشتهٔ پیشین
زبان برنامه نویسی Scala چیست؟
نوشتهٔ بعدی
زبان برنامه نویسی Ruby چیست؟

مطالب مرتبط

فهرست