زبان برنامه نویسی R چیست؟

همین حالا ثبت نام کنید

زبان برنامه نویسی R چیست؟

وبلاگ

زبان برنامه نویسی R

زبان برنامه نویسی R یک زبان برنامه نویسی و محیط نرم افزاری می باشد که توسط راس ایهاکا و رابرت جنتلمن در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است. زبان برنامه نویسی  Rدارای فهرست گسترده ای از روش های آماری و گرافیکی بوده و برای محاسبات آماری و علم داده ها استفاده می شود که بر اساس زبان های راس و اسکیم پیاده سازی شده است. تیم هسته نرم افزاری گروهی متخصص علم آمار می باشند که در حال حاضر به توسعه ی فعال آن می پردازند. R نه تنها توسط محیط آموزشی اجرا می شود، بلکه بسیاری از شرکت های بزرگ نیز از زبان برنامه نویسی آر استفاده می کنند از جمله Facebook، Airbnb، Google، Ube و غیره.

فواید زبان برنامه نویسی آر

زبان برنامه نویسی R چیست؟

 تجزیه و تحلیل داده ها با زبان برنامه نویسی R در یک سری مراحل انجام می شود. مراحل برنامه نویسی، تبدیل، کشف، مدل سازی و ارتباط نتایج.

برقراری ارتباط: کدها، نمودارها و خروجی هایی که با R گزارش شده را ادغام کرده یا برنامه های shiny را ایجاد کنید تا با جهان به اشتراک بگذارید

موارد استفاده :

-اشتباهات آماری

-الگوریتم یادگیری ماشین

-تحلیل داده ها

تحلیل زبان برنامه نویسی R از طریق صنعت

اگر ما استفاده از برنامه نویسی R را از طریق صنعت تجزیه کنیم. می بینیم که محیط های آموزشی در درجه اول قرار دارند.  R زبانی است برای انجام کارهای آماری استفاده می شود . اولین انتخاب در صنعت بهداشت است و از طریق دولت و مشاوره انجام می شود.

  بسته زبان برنامه نویسی R

بسته زبان برنامه نویسی R

موارد اصلی استفاده R، آماری، تصوری، یادگیری ماشینی خواهد بود. در بالاترین مورد استفاده از زبان برنامه نویسی R مربوط به گردش کار یک دانشمند می باشد که آن تهیه داده و ارتباط نتایج می باشد.

 

چرا از R استفاده می کنیم؟

علم داده در حال شکل گیری شیوه ای است که شرکت ها مشاغل خود را اداره کنند. بدون تردید دوری از هوش مصنوعی و ماشین آلات باعث می شود که این شرکت به شکست منجر شود. سوال بزرگ این است که از کدام ابزار زبانی باید استفاده کنیم؟

آن ها ابزار زیادی در بازار برای انجام تحلیل اطلاعات هستند. یادگیری یک زبان جدید مستلزم سرمایه گذاری زمانی است.

 

آیا باید زبان برنامه نویسی آر را انتخاب کرد؟

دانشمند داده می تواند از دو ابزار عالی استفاده کند: R و Python.

شما ممکن است وقت داشته باشید که هر دو را یاد بگیرید، به خصوص اگر شروع به یادگیری علوم داده کنید. یادگیری مدل سازی آماری و الگوریتم بسیار مهم تر از یادگیری یک زبان برنامه نویسی است. یک زبان برنامه نویسی ابزاری برای محاسبه و ارتباط کشف شماست. مهم ترین کار در علم داده، نحوه برخورد با داده ها است، واردات، تمیز کردن، آمادگی، مهندسی ویژگی ها، انتخاب ویژگی ها. این موضوع باید تمرکز اصلی شما باشد.

اگر سعی کنید R و Python را به طور هم زمان بیاموزید و بدون سوابق محکم در آمار احمقانه می باشد. دانشمند داده برنامه نویسان نیستند. کار آن ها درک داده ها، دستکاری در آن ها و افشای بهترین رویکرد است. اگر به این فکر می کنید که کدام زبان را یاد بگیرید، بیایید و ببینید کدام زبان برای شما مناسب ترین است. مخاطب اصلی علوم داده حرفه ای تجارت است. در تجارت یکی از پیامدهای مهم ارتباطات است.

آیا زبان برنامه نویسی R مشکل است؟

 

آیا برنامه نویسی R مشکل است؟

سال ها پیش برنامه نویسی آر زبان مهمی برای تسلط بود. زبان گیج کننده ای بود و به اندازه سایر ابزارهای برنامه نویسی ساختاریافته نبود. برای غلبه بر این مسئله مهم هادلی ویکام مجموعه ای از بسته ها را به نام Tidyverse ساخت. قانون بازی به بهترین وجه تغییر کرد. دستکاری داده ها، بی اهمیت و شهودی می شوند. ایجاد نمودار دیگر چندان دشوار نبود.

بهترین الگوریتم های یادگیری ماشینی را می توان با بسته های R، مانند Keras و Tensorflow به کار برد تا روش یادگیری دستگاهی با کیفیت بالا ایجاد شود. زبان برنامه نویسی R همچنین بسته ای برای اجرای Xgboost دارد که یکی از بهترین الگوریتم های رقابت Kaggle است.

این زبان می تواند با زبان های دیگری ارتباط برقرار کند. تماس با زبان های برنامه نویسی پایتون، جاوا، C++ در R امکان پذیر است. دنیای داده های بزرگ نیز برای R قابل دسترسی است. می توانید R با پایگاه های مختلف مانند Spark یا Hadoop متصل کنید. سرانجام، R تکامل یافته و به موازات عملکرد سرعت بخشیده است. در واقع  زبان برنامه نویسی R، به دلیل استفاده از تنها یک CPU در یک زمان مورد انتقاد قرار گرفت. بسته موازی به شما امکان می دهد وظایف خود را در هسته های مختلف دستگاه انجام دهید.

محبوبیت زبان برنامه نویسی R

 

محبوبیت R

” آر ” در مقایسه با دیگر نرم افزارهای آماری و تحلیلی مانند Matlab، Spss، Sas از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

این زبان در سال ۲۰۱۵ به محبوب ترین زبان برای محاسبات آماری و علم داده ها بوده است. میزان استفاده از نرم افزار SPSS در سال ۲۰۰۷  در بالاترین حد خود قرار داشت. دقیقا تمام کارهایی که با نرم افزار SPSS انجام می شود را می توان با زبان برنامه نویسی R انجام داد.

نوشتهٔ پیشین
زبان برنامه نویسی Go چیست؟
نوشتهٔ بعدی
زبان برنامه نویسی Scala چیست؟

مطالب مرتبط

فهرست