کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل چگونه می باشد؟

همین حالا ثبت نام کنید

کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل چگونه می باشد؟

وبلاگ

کاربرد Kotlin  در تولید برنامه موبایل توسط شرکت گوگل مورد مطالعه قرار گرفته است و اکنون  زبان برنامه نویسی Kotlin زبان مورد نظر خود برای توسعه دهندگان برنامه اندروید است. گوگل در اطلاعیه اش نوشت “توسعه اندروید به طور فزاینده ای به حالت اول زبان برنامه نویسی Kotlin تبدیل خواهد شد. “بسیاری از اپ ها و ویژگی های جدید Jetpack ها برای اولین بار در زبان برنامه نویسی کاتلین ارائه می شوند.

اگر پروژه جدیدی را شروع می کنید، باید آن را با زبان برنامه نویسی Kotlin بنویسید. کد نوشته شده در برنامه Kotlin معمولا به معنای کد بسیار کمتری برای شما است – کد کمتری برای تایپ ، آزمایش و نگهداری” فقط دو سال پیش ، در گوگل ، I / O 2017 اعلام کرد که از Kotlin  در Android Studio IDE خود پشتیبانی می کند.

کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل روز به روز افزایش می یابد. با توجه به اینکه زبان برنامه نویسی جاوا از مدت ها قبل زبان ترجیحی برای توسعه برنامه های اندرویدی بود ، کمی تعجب آور بود ، اما تعداد کمی از اعلامیه های حاضر در ان سال تشویق بیشتری کردند. در طول دو سال گذشته، محبوبیت زبان برنامه نویسی Kotlin فقط افزایش یافته است. گوگل می گوید بیش از ۵۰% توسعه دهندگان حرفه ای اندرویدی اکنون از کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل خود استفاده می کنند و در جدیدترین بررسی برنامه نویسان Stack Overflow ، به عنوان چهارمین زبان محبوب برنامه نویسی قرار گرفت.

برنامه نویسی کاتلین

کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل

با این حساب ، برای گوگل این معنی را دارد که پشتیبانی Kotlin خود را افزایش دهد. چت هاز، مشاور اصلی اندرویدی گفت: “ما اعلام می کنیم که قدم بزرگ بعدی که ما بر می داریم این است که قصد داریم از زبان برنامه نویسی kotlin در ابتدا استفاده کنیم.” هاز گفت، ” ما می فهمیم که همه در حال حاضر از زبان برنامه نویسی Kotlin استفاده نمی کنند، و کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل زیر سوال می برند، اما ما معتقدیم که باید از آن استفاده کنید.” “ممکن است دلایل معتبری برای استفاده شما از زبان های برنامه نویسی C++ و زبان جاوا وجود داشته باشد و کاملا خوب است. اینها از بین نمی روند.” و “ما باید کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل افزایش دهیم.”

Kotlin در تولید برنامه موبایل بهتر است یا جاوا ?

 اگر شما شروع به برنامه نویسی در اندروید می کنید، بسیار طبیعی است که زبانی که استفاده می کنید جاوا باشد چراکه جاوا در همه جا هست. با این حال، زبان برنامه نویسی Kotlin وارد می شود که پیشرفت های چشمگیری را به همراه دارد. برای موارد فوق ، ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله بررسی کنیم که کدامیک بهتر است. ما با جاوا شروع خواهیم کرد و شما از مزایا ، معایب آن و همچنین کارهایی که می توانیم با این زبان انجام دهیم مطلع خواهید کرد. بعد ، ما در مورد زبان برنامه نویسی kotlin صحبت خواهیم کرد ، به طوری که این زبان در خدمت ، مزایا ، معایب و آنچه می توانیم ایجاد کنیم ، استفاده کنیم؟ در آخر اینکه درک تفاوت ها و مزایای کلیدی کاتلین در برابر جاوا بسیار عالی خواهد بود.

برنامه جاوا چیست؟

جاوا یک زبان برنامه نویسی است که توسط جیمز گاسلینگ ایجاد شده است. در این ، ما می توانیم هر نوع برنامه ایجاد کنیم ، تقریباً از هر نوع دستگاهی نیز پشتیبانی می کند. این سیستم عامل در سیستم عامل های لینوکس ، ویندوز و همچنین برای موبایل در اندروید است. در حال حاضر ، برنامه جاوا یکی از مهمترین و بزرگترین جوامع جهان را دارد. این زبان ، چه در اینترنت و چه در زمینه رایانه ، بسیار مهم است. برنامه جاوا را می توان برای انجام تقریباً هر کاری استفاده کرد.

لازم به ذکر است که جاوا کاملاً رایگان است و در هر کسی در جهان قابل استفاده است. به این ترتیب ، برنامه جاوا یک زبان برنامه نویسی ایمن ، قدرتمند و جهانی است.

با برنامه جاوا چه چیزی را می توانیم برنامه نویسی کنیم؟

اگر یک برنامه نویس باورنکردنی هستید ، می توانید هر چیزی را با برنامه جاوا ایجاد کنید. از جمله مفیدترین وب سایتها ، برنامه های کاربردی برای Android ، سیستم های رای گیری برای شرکت ها ، از جمله موارد دیگر. از طرف دیگر ، اگر تازه وارد موضوع برنامه نویسی در جاوا هستید ، مشکلی پیش نمی آید زیرا می توانید با یک دنیای سلام ساده شروع کنید ، و سپس تبدیل به برنامه نویس شوید تا این دنیا را تغییر دهید.

مزایا و معایب برنامه جاوا

مزایای برنامه نویسی جاوا بسیار زیاد است. خوب ، این یک زبان عمومی است و همچنین شی گرا است. همچنین جاوا یک زبان برنامه نویسی مستقل است ، بدین معنی که تقریباً در هر رایانه ای که در حال حاضر در بازار وجود دارد ، کار می کند. از طرف دیگر ، برنامه جاوا نه تنها برای برنامه ریزی در سمت مشتری مورد استفاده قرار می گیرد ، بلکه از آن در قسمت back-end نیز استفاده می شود. به همین ترتیب ، این یک زبان اصلی برای توسعه برنامه های اندرویدی است.

 زبان برنامه نویسی Kotlin چیست؟

این یک زبان برنامه نویسی است که توسط JetBrains ایجاد شده است. زبان برنامه نویسی کاتلین در Google I / O به عنوان زبان رسمی Android معرفی شد. البته علاوه بر جاوا و سی ++. زبان برنامه نویسی Kotlin یک زبان منبع باز است ، تحت مجوز Apache 2.0. سازندگان معتقدند که ایجاد یک برنامه در Android سریعتر و سرگرم کننده تر خواهد بود.

با زبان برنامه نویسی Kotlin چه چیزی را می توانیم ایجاد کنیم؟

با کاتلین می توانیم هرچه به ذهنمان خطور کند را ایجاد کنیم . برخی از پروژه هایی که در برنامه kotlin ساخته می شوند عبارتند از Pinterest ، Flipboard ، Square و غیره.

مزایا و معایب برنامه Kotlin

برنامه Kotlin ، در گردآوری خود ، کد بایت کد جاوا را منتشر می کند. اما به چه معنا است؟ خوب برنامه Kotlin می تواند با برنامه جاوا و برعکس تماس برقرار کند.

از طرف دیگر ، قصد هر شرکت توسعه برنامه kotlin از طریق NativeScript است که برنامه Kotlin را در مرورگر یا multiplatform شما قرار دهد. یکی دیگر از مزایای برنامه Kotlin این است که از راهنمایی برنامه نویسی کاربردی استفاده می کند. در این زبان ویژگی های جدیدی ظاهر می شوند که در برنامه جاوا قابل اجرا نیستند. نقطه ضعف برنامه Kotlin این است که تاکنون میزان اطلاعات موجود بسیار محدود است. علاوه بر این ، در سطح سازمانی ، جاوا یک زبان ترجیحی است. در حال حاضر ، حرفه ای های بیشتری با برنامه جاوا مشغول به کار می باشند.

برنامه جاوا در مقابل زبان برنامه نویسی Kotlin : چه زبانی برای استفاده در Android مناسب است؟

در مهمترین تفاوت های بین برنامه جاوا و برنامه کاتلین ما می توانیم ناسازگاری آنها ، ترکیب بندی و سادگی را مشاهده کنیم. همچنین ، برنامه Kotlin دقیقاً روی ارائه محصولات به توسعه دهندگان متمرکز است.

از این رو منحنی یادگیری با برنامه Kotlin پیچیده تر است و هنگام برنامه ریزی ، آزادی عمل احساس می شود. سرعت کار نیز یک مسئله مهم برای لمس است. جاوا ، پدر Kotlin دقیقاً سریعتر از پسرش نیست. بنابراین ، مونتاژ یک پروژه در برنامه Kotlin چندان کند نخواهد بود.

کاربرد Kotlin در تولید برنامه موبایل

خلاصه

به عنوان یک نظر شخصی ،  زبان برنامه نویسی Kotlin یک زبان برنامه نویسی است که روز به روز به رشد خود ادامه می دهد. مستندات Kotlin به خوبی اجرا شده است. اگر به مزایای توسعه برنامه Kotlin توجه کنید ، در مباحثی چون امنیت ، ترکیب بندی ، سازگاری و برنامه نویسی کاربردی بسیار بهتر از برنامه جاوا است. بنابراین ، می توان گفت که برنامه Kotlin  از برنامه جاوا بهتر است.

نوشتهٔ پیشین
زبان برنامه نویسی پرل (Perl) چیست؟

مطالب مرتبط

فهرست