جلسه سیزدهم از سلسله نشست های همگرایی داده های حجیم ، رایانش ابری و اینترنت اشیا با موضوع بررسی لایه ی ارتباطات در معماری اینترنت اشیاء

همین حالا ثبت نام کنید

جلسه سیزدهم از سلسله نشست های همگرایی داده های حجیم ، رایانش ابری و اینترنت اشیا با موضوع بررسی لایه ی ارتباطات در معماری اینترنت اشیاء

 معماری اینترنت اشیاء

جلسه سیزدهم از سلسله نشست های همگرایی رایانش ابری، اینترنت اشیاء و داده های حجیم با موضوع بررسی معمماری اینترنت اشیاء توسط گروه سیب در محل جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۹۷ برگزار می گردد. شرکت برای علاقمندان رایگان و آزاد است. علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این رویداد به سایت ایوند مراجعه نمایند.

اینترنت اشیاء مانند دیگر فناوری‌ها، برای توسعه، نیازمند معماری می‌باشد. در اینترنت اشیاء، تنوع حوزه‌ها و وسعت موضوعات مطرح شده در آن باعث شده تا سازمان‌ها، موسسات و نهادهای مختلف دست به کار شده و چارچوبی لایه‌ای برای اینترنت اشیاءپیشنهاد کنند. از بین سازمان‌ها و مراکز پژوهشی مختلف که در مورد اینترنت اشیاء فعالیت دارند، دو مدل ارایه شده توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات و انجمن جهانی اینترنت اشیاء جایگاه بهتری دارند.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) بعنوان یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد دارای بخش‌های مختلفی است،که بخش استانداردسازی را به اختصار ITU-T می‌نامند. این نهاد، مدلی را تحت نام مدل مرجع اینترنت اشیاء مطرح نموده است.

همچنین انجمن جهانی اینترنت اشیاء (IoTWF)، سالانه نمایندگان حوزه کسب‌وکار و تجارت، دانشگاهیان و دولتمردان را دور هم جمع کرده تا بتواند اینترنت اشیاء را توسعه دهد. IoTWF برای تدوین معماری اینترنت اشیاء از متخصصین شرکت‌های سیسکو، اینتل، IBM و … بهره برده تا در سال ۲۰۱۴ از چارچوب مشترک اینترنت اشیاء رونمایی کند. استانداردسازی، یکپارچه‌سازی، سهولت در توسعه و افزایش سطح تعامل در اینترنت اشیاء از جمله محاسن یک مدل مشترک است.

در طی یک سال گذشته گروه آموزشی سیب سلسله نشست های جامعی در این حوزه برگزار کرده است، در این نشست که با موضوع اینترنت اشیاء برگزار می گردد، در ادامه ی مبحث گذشته که لایه فیزیکی و شبکه در معماری اینترنت اشیاء بیان شده به بررسی اختصاصی لایه ی ارتباطات در معماری اینترنت اشیاء می پردازیم.

 

نوشتهٔ پیشین
جلسه دوازدهم از سلسله نشست های همگرایی داده های حجیم ، رایانش ابری و اینترنت اشیا
نوشتهٔ بعدی
دوره های هکر اخلاقی (CEH)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست