استفاده از React.js در وب

همین حالا ثبت نام کنید

استفاده از React.js در وب

وبلاگ

React.js در وب (همچنین به عنوان ReactJS شناخته می شود) یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ایجاد رابط های کاربر است. این برنامه توسط فیس بوک و جامعه ای از توسعه دهندگان و شرکت های خاص نگهداری می شود.

React.js در وب را می توان به عنوان یک پایه در توسعه برنامه های تلفن همراه یا تک صفحه ای استفاده کرد، زیرا برای واکنشی سریع داده های در حال تغییر که باید ضبط شوند، مطلوب است. به همین دلیل است که برنامه های پیچیده React.js در وب معمولاً نیاز به استفاده از کتابخانه های اضافی بر دارند.

استفاده از React.js در وب

React به توسعه دهندگان امکان می دهد برنامه های وب بزرگی ایجاد کنند که می توانند بدون بارگذاری مجدد صفحه داده ها را تغییر دهند. ویژگی های اصلی React سرعت، مقیاس پذیر و ساده بودن است. React.js می تواند با ترکیبی از سایر کتابخانه ها یا چارچوب های JavaScript مانند Angular JS در MVC استفاده شود.

ویژگی های React.js در وب

بگذارید نگاهی دقیق تر به برخی از ویژگیهای مهم React بیندازیم. در React، به جای استفاده از جاوا اسکریپت معمولی برای قالب بندی، از JSX استفاده می شود. JSX جاوا اسکریپت ساده ای است که به وسیله HTML اجازه می دهد و از برچسب HTML برای ارائه زیرمجموعه ها استفاده می کند. HTML به تماس های JavaScript از React Framework پردازش می شود.

واکنش بومی

React.js در وب دارای کتابخانه های بومی است که در سال ۲۰۱۵ توسط فیس بوک اعلام شد، همینطور معماری واکنش را برای برنامه های بومی مانند iOS ، Android و UPD فراهم می کند.

React-native یک چارچوب ساخت برنامه های تلفن همراه است که فقط از Javascript استفاده می کند. از همان طراحی React استفاده می کند، به شما امکان می دهد از یک کتابخانه، بخش های اعلامی غنی از UI تلفن همراه بهره برده و از آن استفاده کنید. از همان بلوک های اساسی UI بنیادی استفاده می کند که برنامه های iOS و Android به طور معمول استفاده می کنند. بهترین قسمت استفاده از واکنش های بومی، مجاز بودن به استفاده از مؤلفه های نوشته شده در Objective-C ، Java یا Swift است.

جریان داده های یک طرفه

React.js در وب، مجموعه ای از مقادیر تغییر ناپذیر به عنوان ویژگی هایی در برچسب های HTML به اجزای سازنده منتقل می شوند. کامپوننت نمی تواند به شکل مستقیم ویژگی ها را تغییر دهد، اما می تواند عملکردی را برای تماس با ما ارسال کند که به کمک آن می توانیم اصلاحاتی انجام دهیم

مدل شیء اسناد مجازی

React یک حافظه نهان داده در حافظه ایجاد می کند که تغییرات ایجاد شده را محاسبه می کند و سپس مرورگر را به روز می کند. React اجازه می دهد تا یک ویژگی خاص که برنامه نویس را قادر می کند تا کد کند، گویی که تمام صفحه در هر تغییر ارائه شده است ،

React.js در وب چگونه کار میکند؟

React.js در وب چگونه کار میکند؟

در حین ساختن برنامه های مربوط به مشتری، تیمی در بخش توسعه دهندگان Facebook فهمیدند که DOM کند است (The Document Object Model) DOM یک رابط برنامه نویسی (API) برای اسناد HTML و XML است و ساختار منطقی اسناد و روش را تعریف می کند، که سندی قابل دسترسی و دستکاری است. بنابراین، برای سریعتر کردن آن، React.js در وب یک DOM مجازی را اجرا می کند که اساساً نمای درخت DOM در JavaScript است. بنابراین وقتی نیاز به خواندن یا نوشتن به DOM دارد، از نمایش مجازی آن استفاده می کند. سپس DOM مجازی سعی خواهد کرد تا کارآمدترین روش برای به روزرسانی DOM مرورگر را پیدا کند.

بر خلاف عناصر DOM مرورگر، عناصر React.js در وب، اشیاء ساده هستند و برای به ایجاد ارزان هستند. React DOM از بروزرسانی DOM برای مطابقت با عناصر React مراقبت می کند. دلیل این امر این است که جاوا اسکریپت بسیار سریع است و ارزش دارد درخت DOM را در آن نگه دارید تا به سرعت در دستکاری آن اقدام کند.

 چرا باید از React.js در وب استفاده کرد ؟

حال سوال اصلی پیش روی ما این است که چرا باید از React.js در وب استفاده کرد. بسیاری از سیستم عامل های منبع باز برای آسانتر کردن توسعه برنامه وب  React، مانند Angular وجود دارد. بگذارید سریع فواید React را نسبت به سایر فناوری های رقابتی یا چارچوب ها بررسی کنیم. با تغییر روزانه دنیای امروز، دشوار است برای یادگیری یک چارچوب جدید وقت اختصاص دهید. به ویژه هنگامی که این چارچوب در نهایت می تواند به بن بست تبدیل شود.

 سادگی

رویکرد مبتنی بر مولفه، چرخه زندگی کاملاً مشخص و استفاده از JavaScript ساده، React را برای یادگیری، ساختن یک وب حرفه ای (و برنامه های تلفن همراه) و پشتیبانی از آن بسیار ساده می کند. React.js در وب از روش ویژه ای به نام JSX استفاده می کند که به شما امکان می دهد HTML را با JavaScript ترکیب کنید

 آسان برای یادگیری

هرکسی که دارای دانش قبلی در زمینه برنامه نویسی باشد، می تواند به راحتی React را درک کند در حالی که Angular و Ember از آنها به عنوان “زبان خاص دامنه” یاد می شود و یادگیری آنها دشوار است. برای  پاسخ به این واکنش، شما فقط به دانش پایه CSS و HTML احتیاج دارید.

رویکرد بومی

React را می توان برای ایجاد برنامه های تلفن همراه (React Native) استفاده کرد.

اتصال داده

React.js در وب از اتصال داده های یک طرفه استفاده می کند و یک معماری کاربردی به نام Flux جریان داده ها به مؤلفه ها را از طریق یک نقطه کنترلی – توزیع کننده – کنترل می کند. اشکال زدایی در مؤلفه های موجود در برنامه های بزرگ ReactJS ساده تر است.

کارایی

React.js در وب هیچ مفهومی از ظرف داخلی برای وابستگی ارائه نمی دهد. برای تزریق خودکار وابستگی، می توانید از ماژول های Browserify ، Require JS ، EcmaScript 6 استفاده کنید که می توانیم از طریق Babel و React JS-di کمک بگیریم.

نوشتهٔ پیشین
بررسی کاربرد فریم­ورک Vue.js در برنامه نویسی وب
نوشتهٔ بعدی
استفاده از React Native در صفحات موبایل

مطالب مرتبط

فهرست